2017-09-15

Statut Komunalnego Związku Gmin

wersja ujednolicona

1 (Dz.U. woj. Gdańskiego Nr 31 z dn. 18.12.1995 r. poz. 139)

2 (Dz.U. woj. Pomorskiego Nr 99 z dn. 21.09.2006 r. poz. 2044)

3 (Dz.U. woj. Pomorskiego Nr 57 z dn. 24.04.2009 r. poz. 1094)

4 (Dz.U. woj. Pomorskiego z dn. 23.07.2012 r. poz. 2527)

5 (Dz. U. woj. Pomorskiego z dn. 13.03.2018 r. poz. 952)

 

STATUT ZWIĄZKU GMIN
„Dolina Redy i Chylonki”

Poniżej znajduje się statut Komunalnego Związku Gmin „Dolina Redy i Chylonki” opublikowany w dniu 16 grudnia 1991 w Dzienniku Urzędowym Województwa Gdańskiego Nr 21 poz. 147 wpisany do Rejestru Związków Międzygminnych pod numerem 41 z datą 22 listopada 1991 r.

 

I. Postanowienia ogólne

§ 1.

1. Komunalny Związek Gmin „Dolina Redy i Chylonki” tworzą:

     1) Miasto Gdynia

     2) Gmina Kosakowo

     3) Miasto Reda

     4) Miasto Rumia

     5) Miasto Wejherowo

     6) Miasto Sopot 1

     7) Gmina Wejherowo 2

     8) Gmina Szemud 3

Związek ten w dalszej treści niniejszego statutu zwie się „Związkiem”.

2. Do Związku mogą przystąpić inne gminy po przyjęciu przez ich organ statutu Związku i uchwale Zgromadzenia Związku, w której m.in. określa się majątek jaki przejmuje Związek od przystępującej do niego gminy.

2. Czas trwania Związku jest nieokreślony.

§ 2.

Siedzibą Związku jest Miasto Gdynia. 1

§ 3.

1.Związek wykonuje publiczne zadania w zakresie dotyczącym: 2

     1) wodociągów i zaopatrzenia w wodę,

     2) kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków bytowych i przemysłowych, 4

     3) spraw związanych z przygotowaniem i przekazywaniem dokumentacji dotyczącej działań prowadzonych w ramach krajowego programu oczyszczania ścieków komunalnych, 5

     4) ciepłownictwa zasilanego centralnie,

     5) utrzymania czystości i porządku w gminach obejmujące: 4

          a. prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej; przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej oraz umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy,

          b. prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

          c. sprawozdawczość,

          d. przedstawianie gminom uczestniczącym w Związku rekomendacji dotyczących zapisów w gminnych regulaminach utrzymania czystości i porządku, dotyczących stawek opłat ponoszonych przez właścicieli za usługi opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych i odbierania odpadów komunalnych, metod ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami, terminu i trybu uiszczania tej opłaty

          e. zapewnienie utrzymania i eksploatacji regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych,

          f. tworzenie w sposób zapewniający łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców punktów zbiórki pochodzących z gospodarstw domowych przeterminowanych leków, chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

     6) 4 (skreślony)

     7) 5 (skreślony)

     8) informacji i edukacji społeczności lokalnej w zakresie dziedzin należących do zakresu działania Związku.

2. Na zgodny wniosek gmin-członków Związku, przyjęty w trybie przewidzianym w przepisach o samorządzie terytorialnym, mogą być przez Związek przejęte inne zadania publiczne wykonywane przez gminy.

3. Za zgodą Zgromadzenia Związku gmina będąca członkiem lub przystępująca do Związku może określić zakres uczestnictwa w Związku z wyłączeniem jej współuczestnictwa w realizacji określonego zadania zawartego w ust.1 niniejszego paragrafu. W takim przypadku gmina ta nie uczestniczy we współrealizacji wyłączonego zadania i związanych z nim postanowień statutu nie stosuje się do tej gminy

4. Zgromadzenie Związku może nie udzielić zgody przewidzianej w poprzedzającym ustępie tylko wówczas gdy jej nieudzielenie jest uzasadnione szczególnie ważną przyczyną.

 

§ 4.

1. Związek realizuje zadania publiczne, określone statutem i przyjęte do realizacji uchwałą Zgromadzenia Związku w formach przewidzianych prawem, a w szczególności w drodze:

     1) tworzenia własnych przedsiębiorstw, spółek i innych podmiotów gospodarczych oraz do przystępowania do nich,

     2) zlecenie zadań – do wykonania – innym podmiotom gospodarczym i organizacjom,

     3) prowadzenia badań,

     4) współpracy z innymi związkami komunalnymi, organizacjami gospodarczymi i naukowymi,

     5) współpracy z partnerami spoza Kraju.

2. Związek reprezentuje interesy gmin-członków Związku, w zakresie objętym jego przedmiotem działania, wobec organów administracji państwowej i samorządowej oraz instytucji spoza Związku.

3. Jeżeli wykonywanie zadań Związku związane jest ze stanowieniem prawa miejscowego na podstawie upoważnień ustawowych, obowiązywanie uchwały Zgromadzenia Związku na terenie gmin – członków Związku, wymaga podjęcia uchwały takiej samej treści przez radę każdej z gmin. 2

 

II. Organizacja Związku

§ 5

1. Organami Związku są: Zgromadzenie Związku i Zarząd.

2. Zgromadzenie Związku powołuje spośród przedstawicieli nie będących członkami Zarządu czteroosobową Komisję Rewizyjną, której zadaniem jest: 2

     a) przeprowadzanie kontroli Zarządu Związku oraz związkowych jednostek organizacyjnych zgodnie z planem ustalonym przez Zgromadzenie,

     b) opiniowanie wykonania budżetu,

     c) sporządzanie wniosku do Zgromadzenia w sprawie udzielenia lub nieudzielenia Zarządowi absolutorium.

§ 6

1. Zgromadzenie Związku – zwane dalej „Zgromadzeniem” – jest organem stanowiącym i kontrolnym Związku; w jego skład wchodzą prezydenci, burmistrzowie oraz wójtowie gmin tworzących Związek. Rada gminy może wyrazić zgodę na reprezentowanie gminy w Zgromadzeniu przez innego członka organu gminy.

2. Poszczególne gminy wraz z dodatkowymi przedstawicielami z prawem głosu są reprezentowane w sposób następujący: 2

  • Miasto Gdynia - 5 (pięciu) przedstawicieli,
  • Gmina Kosakowo - 2 (dwóch) przedstawicieli,
  • Miasto Reda - 2 (dwóch) przedstawicieli,
  • Miasto Rumia - 2 (dwóch) przedstawicieli,
  • Miasto Sopot - 2 (dwóch) przedstawicieli,
  • Miasto Wejherowo - 2 (dwóch) przedstawicieli,
  • Gmina Wejherowo - 2 (dwóch) przedstawicieli,
  • Gmina Szemud - 2 (dwóch) przedstawicieli. 3

3. Rada gminy – członka Związku może upoważnić swego przedstawiciela do kumulacji głosów przypadających na pozostałych jej przedstawicieli w Zgromadzeniu podczas ich nieobecności.

§ 7

Do kompetencji Zgromadzenia Związku należy:

  1. ustalanie form realizacji zadań publicznych Związku określonych jego statutem,
  2. tworzenie podmiotów gospodarczych Związku oraz decydowanie o przystępowaniu do nich Związku w charakterze wspólnika lub akcjonariusza,
  3. ustalanie zasad zarządzania majątkiem Związku,
  4. określenie zasad zbywania majątku Związku i obciążania tego majątku,
  5. ustalanie wysokości sumy zobowiązań, do której Zarząd Związku może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
  6. ustalanie zasad finansowania przedsięwzięć gospodarczych Związku,
  7. ustalanie budżetu Związku, etatyzacji oraz zasad wynagradzania członków organów Związku,
  8. wybieranie i odwoływanie członków Zarządu,
  9. ustalanie wysokości i terminów wpłacania składek członkowskich,
  10. rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań z pracy Zarządu,
  11. powoływanie i odwoływanie komisji rewizyjnej Związku oraz w razie potrzeby innych stałych i doraźnych komisji do określonych zadań, **
  12. sprawowanie funkcji kontrolnych nad całokształtem działań Związku,
  13. podejmowanie uchwał w sprawach dotyczących członkostwa w Związku,
  14. wykonywanie innych czynności przewidzianych w statucie.

§ 8

1. Zasady działania Zgromadzenia określa regulamin uchwalony przez Zgromadzenie. Przewodniczącym Zgromadzenia jest prezydent (burmistrz, wójt) każdej z gmin-członków Związku na okres jednego roku kalendarzowego, w kolejności przyjętej przez Zgromadzenie.

2. Posiedzenia Zgromadzenia odbywają się według potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał. Posiedzenia zwołuje przewodniczący Zgromadzenia z wyprzedzeniem nie krótszym niż dziesięciodniowym.

3. Uchwały Zgromadzenia są podejmowane bezwzględną większością głosów statutowej liczby członków Zgromadzenia.

4. Członek Zgromadzenia może wnieść do Zgromadzenia pisemny sprzeciw przeciwko uchwale Zgromadzenia w ciągu siedmiu dni od daty jej podjęcia. Wniesienie sprzeciwu wstrzymuje wykonanie objętej nim uchwały i stwarza wymóg ponownego rozpatrzenia sprawy. Sprzeciw nie może być wniesiony przeciwko uchwale podjętej w wyniku ponownego rozpatrzenia sprawy,

5. Postanowienia ust. 4 nie dotyczące uchwały o zmianie statutu Związku. Sprzeciw w stosunku do takiej uchwały uregulowany jest w ustawie o samorządzie gminnym *****.

§ 9

1. Zarząd Związku – zwany dalej „Zarządem” jest organem wykonawczym Związku

1.a. Zarząd Związku wykonuje uprawnienia i obowiązki wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) w zakresie zadań publicznych realizowanych przez Związek. 4

2. W skład trzyosobowego Zarządu wchodzą:
– przewodniczący Zarządu oraz
– dwóch członków.

3. Zarząd wybierany jest na trzy lata, przy tym jeden z jego członków może być wybrany spoza grona członków Zgromadzenia Związku.

3a. Przewodniczący Zarządu oraz członkowie Zarządu mogą być zatrudniani na podstawie wyboru. 4

4. W miejsce członka Zgromadzenia wybranego w skład Zarządu, właściwa gmina wyznaczy nowego jej przedstawiciela w Zgromadzeniu.

§ 10

1. Zadaniem Zarządu jest bieżące kierowanie sprawami Związku dotyczącymi wykonywania jego zadań publicznych określonych statutem, w tym wykonywanie uchwał Zgromadzenia oraz podejmowanie czynności niezbędnych dla realizacji zadań gospodarczych i organizacyjnych Związku.

2. Kompetencje Zarządu obejmują: bieżące zarządzanie majątkiem Związku, zawieranie umów w granicach umocowania i reprezentowanie Związku w stosunkach zewnętrznych.

3. Do zadań szczególnych Zarządu należy:

     1) przygotowywanie danych i innych materiałów niezbędnych dla podejmowania uchwał przez Zgromadzenie Związku,

     2) składanie Zgromadzeniu okresowych sprawozdań,

     3) kierowanie administracją Związku.

 

§ 11

Dla skuteczności przyjęcia zobowiązań w imieniu Związku niezbędne jest złożenie oświadczeń woli przez dwóch członków Zarządu. W tym samym trybie udzielić można pełnomocnictwa do załatwienia poszczególnych spraw.

§ 12

Wykonywanie czynności administracyjnych niezbędnych dla realizacji zadań Związku zapewnia jego aparat administracyjny kierowany przez dyrektora. Struktury organizacyjno-etatowe i budżet tego aparatu zatwierdza Zgromadzenie na wniosek Zarządu.

 

III. Korzystanie z obiektów i urządzeń Związku oraz udziały w jego kosztach i zyskach

§ 13

1. Majątek Związku wraz z całą infrastrukturą, obiektami i urządzeniami służy zaspokajaniu potrzeb mieszkańców gmin-członków Związku. Szczególnym zadaniem Związku jest dbanie o trwałość i sprawność swego majątku, podnoszenie poziomu technicznego urządzeń i obiektów oraz prowadzenie działalności w granicach uzasadnionych kosztów i nakładów.

2. Każdej z gmin-członków Związek zapewnia obsługę potrzeb jej mieszkańców na zasadach równych z prawami innych gmin z tytułu członkostwa w Związku. Każda z tych gmin jest uprawniona do korzystania z obiektów i urządzeń Związku.

§ 14

1. Zgromadzenie Związku określa, w drodze uchwały zasady korzystania z obiektów i urządzeń Związku w przypadkach spornych oraz zasady korzystania z nich przez osoby, organizacje i inne podmioty spoza Związku.

2. Cenę wody i opłatę za odprowadzanie ścieków do urządzeń Związku, ceny ciepłej wody i energii cieplnej oraz opłatę za składowanie odpadów na wysypiskach będących w dyspozycji Związku ustala Zgromadzenie jeśli te ceny (opłaty) z mocy prawa nie są urzędowymi.

3. Zgromadzenie może przekazać kompetencje dotyczące kształtowania cen swemu podmiotowi gospodarczemu, jeśli są to ceny umowne; wówczas podmiot ten w tym zakresie wykonuje zadania publiczne określone statutem Związku.

§ 15

1. Koszty i nakłady pozostające w związku z obiektami i urządzeniami Związku oraz z robotami, usługami i badaniami pokrywa w całości ta gmina-członek Związku, która w całości z nich korzysta.

2. Gdy z tych samych obiektów, urządzeń, robót lub usług Związku, albo w finansowanych przez nich badań korzysta równocześnie więcej niż jedna gmina, wówczas koszty związane z tymi obiektami, urządzeniami, robotami, usługami lub badaniami korzystające z nich gminy pokrywają proporcjonalnie do stopnia w jakim korzysta z nich poszczególna gmina (np. proporcjonalnie do wielkości poboru wody przez poszczególne gminy z urządzeń Związku lub do ilości ścieków odprowadzanych z poszczególnych gmin do urządzeń Związku – z których korzysta równocześnie więcej niż jedna gmina).
Kryterium to stanowi także podstawę do podziału kosztów ogólnych i wielkości składek członkowskich przypadających na daną gminę–członka Związku.

3. Zgromadzenie Związku może w uzasadnionych przypadkach przyjąć inne kryterium lub określić kryterium dodatkowe.

4. Jeżeli Związek prowadzi działalność gospodarczą i pokrywa koszty przychodami z tej działalności przyjęte w ust. 2 kryteria stanowią podstawę podziału nadwyżki przychodów nad kosztami między gminy-członków Związku, a także podstawę pokrywania przez te gminy ewentualnych strat związanych z powyższą działalnością.

§ 16

Jeżeli działalność gospodarcza dotycząca danej dziedziny zadań publicznych Związku, określonej statutem prowadzona będzie przez podmiot gospodarczy utworzony przez Związek lub któremu Związek powierzy prowadzenie tej działalności, podział osiąganych z niej zysków i udział w pokrywaniu ewentualnych strat wynikać będzie z zasad określonych dla danego podmiotu gospodarczego.

§ 17

Środki finansowe Związku pochodzą z:

  1. działalności gospodarczej Związku,
  2. dochodów uzyskiwanych z jego przedsiębiorstw lub z udziału Związku w spółkach i innych przedsięwzięciach gospodarczych,
  3. dotacji i subwencji Państwa, organów samorządowych, fundacji i innych organizacji,
  4. składek członkowskich i innych wpłat gmin-członków Związku,
  5. zapisów i darowizn.

 

IV. Likwidacja Związku, wystąpienie Członka ze Związku

§ 18

1. Likwidacja Związku może nastąpić z datą ustaloną w zgodnych oświadczeniach organów gmin-członków Związku.

2. Podział majątku likwidowanego Związku następuje zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o samorządzie terytorialnym, dotyczącymi nabycia majątku, jeśli obowiązujące przepisy nie będą stanowiły inaczej.

 

§ 19

1. Gmina-członek Związku może wystąpić ze Związku na podstawie oświadczenia jej organu za sześciomiesięcznym okresem wypowiedzenia kończącym się z końcem czerwca lub grudnia. Wypowiedzenie jest skuteczne, jeśli gmina występująca ze Związku spisze z nim – przed upływem okresu wypowiedzenia – umowę określającą zasady korzystania z obiektów i urządzeń służących dotychczas Związkowi lub więcej niż jednej gminie oraz zasady rozliczania kosztów, nakładów i zysków.

2. Rozliczenie majątkowe gminy występującej ze Związku następuje według zasad, o których mowa w § 18.

 

V. Postanowienia ogólne

§ 20

Zmiana statutu następuje w trybie określonym w powszechnie obowiązujących przepisach prawa. 4

§ 21

Statut wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Gdańskiego.

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..