2016-12-06

Regulamin Organizacyjny Biura

KOMUNALNEGO ZWIĄZKU GMIN

'DOLINA  REDY  i  CHYLONKI'

 

(tekst jednolity)

Spis treści:

Rozdział   I - Postanowienia ogólne

Rozdział  II - Organizacja Biura

Rozdział III - Podział kompetencji

Rozdział IV - Postanowienia końcowe

 

ROZDZIAŁ  I

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

 § 1

 

Regulamin Organizacyjny Biura, zwany dalej Regulaminem, określa strukturę organizacyjną i zasady działania Biura Komunalnego Związku Gmin 'Dolina Redy i Chylonki', zwanego dalej Biurem.

 

§ 2

 

Ilekroć w Regulaminie mowa o:

1)      Związku, KZG - należy przez to rozumieć Komunalny Związek Gmin 'Dolina Redy i Chylonki'

2)      Statucie - należy przez to rozumieć Statut KZG

3)      Zgromadzeniu - należy przez to rozumieć Zgromadzenia KZG

4)      Zarządzie - należy przez to rozumieć Zarząd KZG

5)      Gminach - należy przez to rozumieć gminy-członków KZG

6)      Przewodniczącym - należy przez to rozumieć Przewodniczącego Zarządu KZG

7)      Skarbniku - należy przez to rozumieć głównego księgowego budżetu Związku

8)      Budżecie - należy przez to rozumieć budżet Związku (w tym plan finansowy Związkowego Funduszu Ochrony Środowiska).

 

§ 3

 

1. Biuro działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, Statutu i wydanych w oparciu o niego uchwał i zarządzeń oraz niniejszego Regulaminu.

 

2.Biuro jest organem pomocniczym Zarządu, wykonuje też obsługę Zgromadzenia Związku i jego komisji.

 

ROZDZIAŁ  II

 

ORGANIZACJA  BIURA

 

§ 4

 

Kierownikiem Biura jest Przewodniczący Zarządu KZG.

 

§ 5

 

W skład Biura wchodzą następujące Działy:

1) Dział Finansowo-Księgowy (DFK)

2) Dział Administracyjno-Kadrowy (DAK)

3) Dział Gospodarki Odpadami (DGO)

4) Dział Ochrony Środowiska (DOS)

 

§ 6

 

1. Działami kierują kierownicy.

2. W miarę potrzeby Przewodniczący powołuje zastępców kierowników działów.

 

§ 7

 

W strukturze Biura mogą działać również samodzielne stanowiska pracy powoływane przez

Przewodniczącego.

§ 8

 

Strukturę wewnętrzną Działu zatwierdza Przewodniczący na wniosek jego kierownika.

 

ROZDZIAŁ   III

 

PODZIAŁ  KOMPETENCJI

 

§ 9

 

1. Przewodniczący zawiera umowy o pracę z pracownikami Biura i wykonuje wobec nich uprawnienia i obowiązki kierownika zakładu pracy przewidziane w prawie pracy.

2. Do kompetencji Przewodniczącego jako kierownika Biura należy też w szczególności:

1)      Wykonywanie nadzoru nad pracą Biura,

2)      Rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy kierownikami działów i samodzielnymi pracownikami,

3)      Decydowanie o przydzielaniu zadań.

 

§ 10

 

Kierownicy działów organizują, kierują i nadzorują ich pracę, zapewniając w szczególności:

1)      terminowość i rzetelność załatwiania spraw,

2)      dyscyplinę pracy podległych pracowników,

3)      należyte przygotowania wydanych przez dział dokumentów,

 

i w tym zakresie ponoszą odpowiedzialność za pracę pracowników ich działów.

 

§ 11

 

Do zadań Działu Finansowo-Księgowego należy całość spraw związanych z finansami i budżetem Związku, w szczególności:

1)      opracowanie projektu budżetu Związku i projektów zmian w budżecie,

2)      wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki budżetowej i innymi środkami będącymi w dyspozycji jednostki,

3)      prowadzenie likwidatury w zakresie wydatków budżetu Związku ,

4)      sporządzanie sprawozdań o dochodach i wydatkach budżetu Związku,

5)      prowadzenie rachunkowości jednostki budżetowej i ZFOŚ,

6)      prowadzenie rachuby płac pracowników Związku,

7)      prowadzenie windykacji należności w zakresie składek członkowskich oraz wynikających z umów zawartych przez Związek,

8)      opracowywanie bieżących analiz z wykonania budżetu Związku,

9)      gromadzenie i przetwarzanie informacji ekonomicznych,

10)   prowadzenie spraw podatkowych oraz składek na ubezpieczenia społeczne określonych ustawami,

11)   wystawianie faktur z tytułu wykonanych usług, za wyjątkiem faktur wystawianych bezpośrednio na składowisku w Łężycach i innych obiektach przyjmowania odpadów lub surowców wtórnych (por. § 13, ust.2 pkt. l).

 

§ 12

 

Do zadań Działu Administracyjno-Kadrowego należy:

1)      Prowadzenie sekretariatu Związku,

2)      Prowadzenie spraw kadrowych Związku, w tym szczególnie:

          a)      prowadzenie dokumentacji kadrowej, w tym zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych,

          b)      prowadzenie spraw BHP,

          c)       prowadzenie spraw socjalnych pracowników,

          d)      prowadzenie listy obecności,

          e)      organizowanie szkoleń pracowników,

          f)        sprawozdawczość;

3)      obsługa administracyjno-gospodarcza posiedzeń organów Związku,

4)      Prowadzenie spraw gospodarczych biura Związku, w tym:

          a)      wynajmu, konserwacji i utrzymania w czystości pomieszczeń,

          b)      zakupu i konserwacji sprzętu i wyposażenia,

          c)       zaopatrzenia.

5)      Prowadzenie obsługi kasowej Związku.

6)      Prowadzenie Archiwum Zakładowego.

 

§ 13

 

Do zadań Działu Gospodarki Odpadami należy:

1. Programowanie i koordynacja wspólnych działań gmin w zakresie gospodarki odpadami, a w szczególności:

a)   gromadzenie i przetwarzanie danych dotyczących gospodarki odpadami i prezentacja Zgromadzeniu KZG i innym partnerom,

b)   proponowanie założeń programowo - realizacyjnych dotyczących zagospodarowania i unieszkodliwiania odpadów.

c)   udział w opracowaniu programów finansowo - inwestycyjnych dot. gospodarki odpadami.

d)   prowadzenie prac przygotowawczych do podjęcia inwestycji związanych z gospodarką odpadami.

e)    koordynacja przepisów lokalnych w zakresie gospodarki odpadami.

f)     koordynacja, nadzór i kontrola działania systemu zagospodarowania odpadów określonego uchwałami Zgromadzenia.

 

2. Administracja składowiskami i innymi instalacjami utylizacji i zbiórki odpadów:

 

a)      organizacja i nadzór nad prowadzeniem eksploatacji bieżącej

b)      programowanie zakresu prac i terminów ich realizacji w zakresie rozbudowy, modernizacji i rekultywacji i ich organizacja,

c)       zbyt pozyskiwanych materiałów i surowców wtórnych,

d)      kontrolowanie zleconych prac,

e)      zlecanie lub przygotowanie dokumentacji, badań, ekspertyz,

f)        prawidłowa eksploatacja sprzętu i urządzeń,

g)      wykonywanie czynności formalno-prawnych związanych z funkcjonowaniem składowisk i innych obiektów.

h)      weryfikacja kosztorysów i faktur oraz uruchamianie płatności za roboty zlecane przez Związek.

i)        sporządzanie kalkulacji  umożliwiających określenie stawek za składowanie odpadów.

j)        podejmowanie czynności gospodarczych minimalizujących koszty funkcjonowania składowiska.

k)       przygotowanie danych i zestawień dot. ilości składu odpadów umożliwiających fakturowanie usługobiorców.

l)        fakturowanie części usług w zakresie składowania odpadów (dot. biura składowiska).

3. Ponadto do zadań Działu należy:

a)   przygotowanie przetargów i sporządzanie projektów umów w zakresie zadań Działu

b)   przygotowanie budżetu dla planowanych działań od strony rzeczowej.

c)      w razie podjęcia przez Gminy stosownych ustaleń, prowadzenie inwestycji w dziedzinie gospodarki odpadami:

- opracowanie programu działań i dokumentacji,

- opracowanie planów i budżetów,

- przygotowanie przetargów i sporządzanie umów,

- kontrola bieżąca i koordynacja przebiegu inwestycji,

- weryfikacja kosztorysów, faktur i uruchamianie płatności.

 

§ 14

 

Do zadań Działu Ochrony Środowiska należy:

 

1. programowanie i koordynacja działań legislacyjnych gmin w zakresie szeroko pojętej ochrony środowiska,

2. programowanie i inicjowanie kampanii informacyjnych dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności propagujących:

a) nowoczesne zasady gospodarki odpadami,

b) energooszczędne i przyjazne dla środowiska techniki grzewcze,

c)  zasady oszczędnej gospodarki zasobami naturalnymi, w tym szczególnie wodą,

d)  zmniejszenie obciążenia środowiska zanieczyszczeniami komunikacyjnymi.

 

3. Wspieranie działań edukacyjnych prowadzonych przez placówki oświatowe, gminy i inne organizacje.

4. Prowadzenie szerokiej akcji informacyjnej i edukacyjnej nakierowanej do różnych grup odbiorców w celu kształtowania postaw prośrodowiskowych, w tym prowadzenie internetowej wymiany informacji, zarządzanie związkową stroną WWW.

5. Programowanie i koordynacja działań gmin w dziedzinie ochrony lokalnych zasobów naturalnych, w tym szczególnie w zakresie produkcji i dystrybucji wody oraz odbioru i oczyszczania ścieków, a także ochrony zasobów wody.

6. Prowadzenie bieżącej analizy stanu środowiska i działań mających na celu jego poprawę.

7. Prowadzenie magazynu materiałów niezbędnych do pracy Działu.

8. Przygotowywanie przetargów i sporządzanie umów w zakresie zadań Działu.

9. Przygotowywanie budżetu dla planowych działań od strony rzeczowej, opracowywanie wniosków do funduszy celowych.

 

ROZDZIAŁ   IV

 

POSTANOWIENIA  KOŃCOWE

 

§ 15

 

Zarządzenie Przewodniczącego reguluje obieg dokumentów.

 

§ 16

 

Na podstawie uchwały Zarządu mogą być tworzone stanowiska pełnomocników Zarządu.

 

§ 17

 

Schemat organizacyjny Biura stanowi integralną część niniejszego Regulaminu.

 

§ 18

 

Zmian Regulaminu dokonuje się w trybie właściwym dla jego uchwalenia.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..